دلایل قفل شدن چرخ خیاطی

دلایل قفل شدن چرخ خیاطی

بلاگ
3 دیدگاه

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که در حین کار کردن با چرخ خیاطی ناگهان دستگاه قفل کند و از حرکت بایستد؟ آیا تا به حال از خودتان پرسیده اید که دلایل قفل شدن چرخ خیاطی چه مواردی می تواند باشد؟ شاید سؤالات زیاد دیگری در این خصوص برایتان به وجود بیاید و شما به دنبال جواب هر یک از آن ها باشید. اگر می خواهید به جواب سؤالات خود برسید و علت قفل شدن چرخ خیاطی را بدانید، در این مطلب با ما همراه باشید.

 

دلایل قفل شدن چرخ خیاطی

  1. تنظیم نبودن کشش نخ دستگاه
  2. ایراد داشتن در نخ کشی چرخ خیاطی
  3. نصب کردن نادرست ماکو
  4. عدم تمیزکاری وروغن کاری به موقع چرخ خیاطی
  5. برعکس چرخاندن توپی چرخ خیاطی

 

تنظیم نبودن کشش نخ دستگاه

یکی از دلایل رایج و شایعی که می تواند باعث قفل شدن چرخ خیاطی شود، تنظیم نبودن کشش نخ دستگاه می باشد. شما باید همیشه کشش نخ را با توجه به نوع پارچه ای که می خواهید بدوزید، تنظیم کنید. برای مطمئن شدن از تنظیم بودن کشش نخ، باید قبل از شروع به کار کردن درجه تنظیم نخ را نگاه کنید و آن را روی درجه مناسب بین 3 تا 5 قرار بدهید. این میزان از درجه هر چه روی عددی بالاتر قرار بگیرد، میزان کشش نخ نیز افزایش پیدا می کند؛ بنابراین با توجه به سوزن و نخ مورد استفاده شما در چرخ خیاطی، تنظیم درجه 3 تا 5 می تواند دوخت مناسب و ایده آل تری داشته باشد.

ایراد در نخ کشی چرخ خیاطی

علت دیگر قفل شدن چرخ خیاطی مربوط به نخ کشی اشتباه می باشد. اگر می خواهید با این مشکل در حین خیاطی کردن مواجه نشوید، بهتر است که اول از هر چیزی مسیر نخ کشی را بررسی کنید. چون که ممکن است نخ شما درست جا نیفتاده باشد، یا اینکه نخ در مسیر خود دچار پیچ و تاب شده باشد. همه این ها می توانند دلیلی برای قفل کردن دستگاه باشند.

نصب نادرست ماکو

جا انداختن اشتباه ماکو نیز به نوبه خود سبب قفل شدن چرخ خیاطی می شود. سعی کنید تا زمانی که ماکو را به درستی سر جایش قرار نداده اید، با چرخ خیاطی خود کار نکنید. شما باید وقتی ماسوره را داخل ماکو می اندازید، حتماً نخ را از داخل شیار رد کنید و پشت فنر ماکو بیندازید. با انجام این کار، صدایی تیک مانند به گوش شما می رسد و این بدان معناست که نخ و ماسوره درست جای گذاری شده اند. بعد از این کار ماکو را در جای خود قرار بدهید. سؤال پیش آمده در این خصوص این است که از کجا باید فهمید که ماکو درست جای گذاری شده است؟ وقتی که شما نخ ماسوره را می کشید و نخ در جهت عقربه های ساعت بچرخد، یعنی اینکه ماکو را صحیح جا انداخته اید. در غیر این صورت باید بدانید که ماکو را اشتباه نصب کرده اید. با نصب نادرست ماکو، نخ داخل ماکو جمع می شود و این امر مانع از ادامه حرکت چرخ خیاطی می شود.

عدم تمیزکاری و روغن کاری به موقع چرخ خیاطی

از دلایل رایج دیگری که بر قفل شدن چرخ خیاطی بسیار اثر گذار است، تمیز نکردن و روغن کاری نکردن به موقع دستگاه می باشد. در صورت عدم تمیز کردن چرخ خیاطی، پرز و کرک ها به مرور در دستگاه جمع می شوند و در آخر باعث قفل شدن دستگاه می شوند. به همین دلیل، قسمت محفظه ماکو و اطراف آن همراه با زیر صفحه دوخت باید هر چند وقت یکبار به خوبی تمیز شوند. همچنین در صورتی که چرخ خیاطی به موقع روغن کاری نشود، قطعات دستگاه حالتی خشکی به خود می گیرند و در عملکردشان اختلال ایجاد می شود. از این رو شما باید حتماً طی مدت زمان مشخصی، قسمت کمپلت یا همان جای ماکو را باز کنید و با تمیز کردن آن، اقدام به روغن کاری این قسمت نمایید و در آخر مشکل قفل شدن چرخ خیاطی را برطرف سازید.

برعکس چرخاندن توپی چرخ خیاطی

مورد آخر علت قفل شدن چرخ خیاطی، برعکس چرخاندن توپی دستگاه می باشد. لازم است بدانید که جهت صحیح چرخش توپی اصلی، به سمت جلو یعنی سمت کاربر چرخ خیاطی است. لازم است آگاه باشید که مسیر چرخش قاب ماکو در جهت عقربه های ساعت است و در صورتی که توپی به را به عقب برگردانید، قاب ماکو نیز خلاف جهت عقربه های ساعت حرکت می کند. به همین خاطر چرخیدن توپی در جهت عکس، باعث جمع شدن نخ در کمپلت می شود. این رویداد یکی دیگر از حالت هایی است که می تواند موجب قفل شدن چرخ خیاطی شود و به آن آسیب برساند.

سخن آخر

در این مطالب  دلایل  رایج برای علت قفل شدن چرخ خیاطی ذکر شد. شما می توانید در صورت بروز این مشکل از نکات ذکر شده در این مقاله بهره ببرید و به تعمیر دستگاه خود بپردازید. برای هر یک از این دلایل و مشکل ها راهکارهایی نیز وجود دارد که ما در این مقاله به آن ها نیز اشاره کرده ایم. در آخر نتیجه کار و محافظت از دستگاه می افتد دست شما و شما باید به خوبی از عهده برطرف کردن قفل شدن چرخ خیاطی بر بیایید. در صورتی که با انجام هیچ یک از این مراحل دستگاه درست نشد، بهتر است که به آن فشار وارد نکنید و کار تعمیر را به نمایندگی های معتبر چرخ خیاطی بسپارید.

زرین دوز ، نمایندگی انواع چرخ خیاطی در ایران

شرکت زرین دوز نمایندگی انواع برندهای چرخ خیاطی در ایران می باشد. شما می توانید به صورت حضوری و یا از طریق تماس با کارشناسان این شرکت چرخ خیاطی  مورد نظر خود را خریداری کنید.

آدرس دفتر مرکزی جهت خرید حضوری: تهران، خیابان خیام، بالاتر از متروخیام پلاک638

تلفن تماس برای برقراری ارتباط با کارشناسان 091247049960912008796

, , , , ,
نوشتهٔ پیشین
چرخ خیاطی لیماندی
نوشتهٔ بعدی
مراقبت و نگهداری از چرخ خیاطی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

3 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • farrandine xyandanxvurulmus.8KnXdynbQetJ

    پاسخ
  • what is sex like on shrooms
    فروردین 2, 1403 9:20 ق.ظ

    Hey! This is kind of off topic but I need some help
    from an established blog. Is it difficult to set up your
    own blog? I’m not very techincal but I can figure things out pretty
    fast. I’m thinking about creating my own but I’m not sure where to begin. Do you have any ideas or
    suggestions? With thanks

    پاسخ
  • Hi! I could have sworn I’ve visited this website before but after looking at some
    of the posts I realized it’s new to me. Regardless, I’m certainly delighted I stumbled upon it and I’ll be book-marking it and checking back regularly!

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست